
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
19:06:11
14.04.2008
14.04.2008

MATTESS
-> Jozynek: 

16:39:39
14.04.2008
14.04.2008

Jožynek
-> MATTESS: jee to je taka ista ako moja 105 rok 87

12:12:59
04.01.2008
04.01.2008

MATTESS
-> Tuner#2: asi jo
to je novina


11:57:26
04.01.2008
04.01.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Říká, že Abrex dělá modely škodovek 

11:17:56
04.01.2008
04.01.2008

MATTESS
-> ŠkodaGarde: jo, jistě ti rozumim

11:16:11
04.01.2008
04.01.2008

ŠkodaGarde
Nekem is van Abrex Škodám (Škoda 120L,Škoda 110L,Škoda Superd,Škoda Octavia






10:28:25
02.01.2007
02.01.2007

MATTESS
pár foteček
14:28:34
05.12.2006
05.12.2006

MATTESS
-> TUNER: Jsem mu říkal taky, že za 8 měsíců najedu s Rapidem skoro víc než on za 2 roky
Když s tím jezdí tak do 30km od baráku (a do lesa)


14:22:54
05.12.2006
05.12.2006

TUNER
-> MATTESS: Ty jo to je míň než kdyby s náma jezdil na srazy....

13:12:09
05.12.2006
05.12.2006

MATTESS
-> Tuner#2: za ty dva roky od minulý STK přesně 3000km

12:20:30
05.12.2006
05.12.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Tak super - tatík stejně moc už nenajezdí

11:51:10
05.12.2006
05.12.2006

MATTESS
Tak "Máňa" dostala požehnání na další 2 roky. A pak se uvidí, asi půjde do.......světa (nebo do šrotu)
14:58:23
15.03.2005
15.03.2005

Neit
standart fore, dávam 5 b
12:10:51
19.11.2004
19.11.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: To víš pořádnej motor

06:52:40
19.11.2004
19.11.2004

MATTESS
-> Hanuš: No, myslim si, ze tobe bych s ni ujel jako nic

22:58:34
18.11.2004
18.11.2004

Hanuš
-> MATTESS: Ta volejnička teď vypadá líp než jede

06:52:44
18.11.2004
18.11.2004

MATTESS
Novy fotky.
-> Antituner: kdyz jsem ji trochu umyl, hned vypadala lip (kuna)
-> Antituner: kdyz jsem ji trochu umyl, hned vypadala lip (kuna)
18:14:41
16.11.2004
16.11.2004

Ampér
-> MATTESS: Chudák auto,dávat do něj tu tunerovo olejničku.Sice pěkně jezdil,ale kouřil ještě víc a přechozí majitel ho vůbec nešetřil


18:12:35
16.11.2004
16.11.2004

Ampér
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
06:01:14
06.11.2004
06.11.2004

MATTESS
-> Tuner#2: Urcite toho jeste najede plno. Ale to vis, ted sni bude jezdit prevazne tata. Ted bude spis v zaslouzenym duchodu
