




















mě to úplně trhalo uši,jak vynechával...

U V3S, T148 apod. mě to přijde jako přirozená věc (a že jsem se toho v mládí naposlouchal když to ještě celkem běžně jezdilo po silnicích), ale v osobáku jsem to nikdy nepochopil nehledě na to, že nahoru (jak je slyšet na videu) to nedělá dobře synchronům, když je roztočíš (pokud teda 2x šlapeš spojku a neděláš jen falešný) a pak je zabrzdíš malýma otáčkama vyššího kvaltu. Dolů to už je jiná, tam to svůj význam má ať už kvůli srovnání otáček motoru a nebo u 2x vyšlapávaného i šetření synchronů převodovky.






dedko je stary tatrovak a jazdil len s medziplynom bez ohladu ci z mensej na vacsiu alebo naopak! hlavne ked bol voz nalozeny... viezol som sa uz s vela sofermi a poviem ti ze ich je malo takych, ktori takto radia s citom ze nespoznas kedy je tam mensi alebo vacsi kvalt... rovnako aj zapinanie predneho nahonu a uzavierok v terene... ked som isiel s mojim dedkom na T148 (a to ho nechcem vychvalovat!) tak som nezacitil ziadne cuknutie, trhnutie... ked som isiel rovnaku trasu (inac bola to pieskovna v sajdikovych humencoch - tzv. slovenska sahara) s kamaratom o 4 roky starsim odomna na T815 tak som bol v strachu ze vylame nejake zuby alebo odtrhne spojku... hold ako som pisal, malo tychto mladych soferov vie jazdit tak ako stari!
berte to len ako moj postreh k tomu o com ste sa bavili, nechcem sa hadat a ani vyvolat nejake bezvyznamne spory... 